Svatováclavské hopsání

29.09.2012 18:32

V pátek jsme s Kukym vyrazili do Nymburka na naše první závody v agility, sice neoficiální, ale i tak to pro nás byla premiéra :-). Po zkušenostech ze zkoušek z dogdancingu jsem si dala za cíl, že úspěchem bude to, jestli Kuky udrží pozornost na cizím place a nezdrhne mi za psy a zdali se bude chovat v cizím prostředí alespoň nějak slušně :-D. S jeho chováním jsem byla velmi spokojená, byl zvědavý na psí holky, to ano, to on ale vždycky ;-). V boudičce ale odpočíval, chrupal a nijak zvlášť, když běhali ostatní psi neječel, jen asi dvakrát  blafnul. Byli jsme nahlášení do kategorie začátečníků large a jako první běh byl pro nás na programu přichystán jumping. Prohlídku měly všechny velikostní kategorie najednou a tak jsem si jen přála, abych trať nezapomněla, než na nás přijde řada. Z largů jsme šli jako druzí. Při rozeskakování a rozcvičení se strakatej zašel podívat za druhými psy a tak jsem si říkala, že to to bude vypadat... Ale už jsme šli na start a Kuksa se při pohledu na překážky posadil a po povelu "čekej" čekal a seděl s upřeným pohledem na mě. Super! Cíl splněn :-). Parkur jsme prolítli, ani nechápu jak :-D bez chyby a bez odmítnutí, paráda! Kuksa vydržel a psy ignoroval :-). Když jsme pak přišli se strakáčem ke stanu, vrhla se na mě Peťa, která závodila s Megerou v medíkách, že nám gratuluje k super běhu a že zatím máme i nejrychlejší čas, což jsem ani nevěděla. Kuba nám to jen potvrdil a ukazoval nám běh na videu. Výsledky to pak jen potvrdili, jumping jsme zvládli čistě v čase 27,09s s náskokem 3 vteřin. Opravdu jsem to nečekala, byla jsem velmi spokojená, ke splněnému cíli tak Kuky přihodil i výhru! Poté byla na programu hra, kde jsem váhala, zdali mám se strakatým vůbec nastoupit. Spočívala totiž v tom, že byly na place udělané 3 tratě - rovinky skládající se ze skočky, tunelu, skočky a skočky na kolmo. Týmy běžely současně, tak jsem se obávala toho, co bude Kuky dělat na další běžící psy.... No co, další test soustředění, zkusíme to... Nejen, že Kuky psy ignoroval a soustředil se opět na překážky, ale když se na nás zaběhl podívat pes českého strakatého psa, tak ho Kuky vůbec nevnímal. No paráda! Chyběl nám jen kousek k tomu, aby jsme postoupili. Kuky byl v cíli skoro první, ale já ne a ještě jsme se zamotali před poslední skočkou, ale co, i tak mě strakáč opět velmi potěšil! Poslední běh byl agility, kde jsem na trati řešila dvě pro mě záludná místa, pak jsme si ale řekla, že nebudu nic zkoušet a prostě to poběžím tak, jak jsem si naplánovala a uvidíme. Kukýs opět vzorně čekal na startu. Šlapal parádně, ale první odmítnutí jsme vyfásli, když se Kuksa chtěl vydat do dalšího tunelu, což jsme zachránili, ale stáhnutím zpět a jakýmsi přerušením běhu přeskočil překážku, kterou neměl. Další odmítnutí byla moje chyba, která nastala v místě, kde jsem si nebyla moc jistá, jak to dopadne a zdali budu stíhat Kukyho rychlost. Stíhala, ale až jsem Kukymu moc utekla za skočku (myslím si, že jsem i zapomněla povel) a Kukýs ji minul. Pak ale on zachránil situaci a to, když jsem dala pozdě povel "tunel", tak si jej krásně vyhledal a vrhnul se do něj. Parkur jsme opět v naší kategorii doběhli s nejrychlejším časem s náskokem 3 vteřin, ale bohužel dvě odmítnutí nás posunuly na 4. místo. V součtech to ale stačilo na krásné 3. místo! Den to byl opravdu vydařený, strávený s fajn lidmi a ke splněnému cíli Kuky přidal i velmi krásná vítězství!

Video ze závodu najdete zde. Fotky tady.

 

—————

Zpět