První oficiálky

10.06.2013 14:19

Po úspěšném zakončení mého vysokoškolského studia, kdy jsem během přípravy na státnice do sebe ládovala nejen učivo, ale do Kukyho i slalomové tyčky :-D, jsme se strakáčem vydali na naše první oficiální závody agility. Vyjeli jsme 2.6. směrem Nymburk. Bála jsem se počasí, ale nakonec nám pršelo jen při agility open. I tak se ale na place vytvořily solidní rybníčky :-(, není divu... Ale psům ani psovodům to neklouzalo, což bylo pozitivní, nevytvořilo se bláto. Společnost nám dělali Katy s Darem, kteří závodí již o něco déle. Škoda jen, že se ti naši aussíčkovští kluci nemusí a tak každý chrupal zvlášť ve své boudičce. Ale zpět k závodům, byla jsem zvědavá, kolik bude Kukýnovi naměřeno centimetrů, protože na bonitaci mu naměřili 56 cm, přičemž jsem koukala jako vyoraná myš, protože vím, že prcek je rozhodně menší a věděla jsem, že jeho míra nepřesahuje po domácím měření 52 cm. Což mi bylo potvrzeno, protože rozhodčí Petr Pupík, který stavěl a posuzoval parkury, mu před závody naměřil 51 cm a tak jsme byli zařazeni do kategorie LA. Prvním během byl jumping, který Kuky pojal stylem "hlavně, že skáču, běhám a je mi jedno co" :-D. Druhým během byly zkoušky, kde se Kuky hecnul a vypracoval skvěle slalom, překonal i houpačku, a tak se umístil na 6. místě a zkoušku se 3 chybami splnil na velmi dobře. V agility jsme slalom nedali a navíc na nás čekal kruh, který Kuksa rovněž nemusí a tudíž ho neskáče :-/, takže diskvalifikace.

Dalšími závody, na které jsme vyrazily se konaly v Mladé Boleslavi. V sobotu na nás čekalo překvapení v podobě sluníčka a pekelného tepla, které dávalo po studených dnech zabrat psům i lidem. Parkury měl pod taktovkou rozhodčí z Nizozemí Ton van der Laan, který stavěl pěkné běhavé parkury a jeho oblíbeným prvkem zřejmě byla skočka zepředu, zezadu a nějaká stahovačka. Nebyla nouze ani o nějaké ty pastičky, kdy se zejména v jumpingu hodně psů vydiskalo. Na závodech bylo i pár háravek a tak jsem byla zvědavá, zdali bude Kuky vůbec fungovat. V prvním běhu agility Kuky opět vypracoval celý slalom a běh se mu podařil, utržil sice jednu chybu, ale umístil se na 10. místě z 46-ti závodníků :-). Zato já bych se propleskla za vedení a za to jak jsem se mezi překážkami ztrácela. Ve zkoušce i v jumpingu jsme urvali DIS. Den to byl ale pěkný, naše zelené stanové obydlí s námi sdílela zase Katy od Dara a celkově jsme se na závodech potkali s dalšími kamarády.

I v neděli jsme nabrali směr Boleslav a to na mistrovství České republiky belgických a australských ovčáků v agility. Ne snad, že bychom se cítili na MČR :-), ale potřebujeme trénink prostředí závodů a tak proč ho nevyužít, když je to blízko domova :-). Rozhodčím byl opět Ton van der Laan a i počasí zopakovalo sobotní charakter. Kukýn slalom bojkotoval od rána, mě se mozek vařil z vedra :-D. Kdyby nebylo slalomu, měl by Kuksa běhy suprové, troufám si říct. Ale nedá se svítit ;-). Atmosféra opět parádní, běhaly se i družstva a tak to mělo své kouzlo :-). Společnost také vynikající a přijel se na nás podívat i Kuba, za kterým si to Kuky namířil při posledním běhu. Sice jsme už byli DIS, ale chtěla jsem opravit kladinu, které se Kuksa vyhnul, ale strakatej uznal, že srandy bylo dost a namířil si to domů. Až po běhu jsem si uvědomila, že pořadatelé žádali o pokud možno ukončení běhu ihned po diskvalifikaci z toho důvodu, aby rozhodčí stihl letadlo domů :-), za což se jim tedy tímto omlouvám, že jsem se s Kuksou na parkuru ještě motala :-), ale na place nějak "vypnu" O:-).

Závěrem? Závody jsem pojala hlavně tréninkově, je vidět, že slalom nemáme dotažený, houpačka dělá prostě rány a my ji rádi nemáme a kruh je další překážka doslova a do písmene. Plus je všude kolem tolik zajímavých lidí a psů - takže trénink prostředí, trénink a trénink. Aneb vždy se objeví něco dalšího, co je potřeba pořešit :-).

Nějaké fotky ve fotogalerii, videa budou.

—————

Zpět